Lyd på voldene

Anbefalinger af podcasts, musik og meget mere.

Til turen rundt på voldene får du

– Udvalgt lyd – podcasts og musik, blandt andet fra kirkens organist

Juni i Kastelskirken – se hvad der foregår i kirken

– A Visitor’s Guide to the Citadel Church

Tre om tro

“Næstekaffe” er samtaler om kærligheden, om håbet, angsten og lykken, om sorgen og døden, men mest af alt om livet.
Lyt til Næstekaffe

“Hvad ville Jesus have sagt”. Journalist Iben Maria Zeuthen vil i et nyt radioprogram gerne bringe de bibelske fortællinger i spil “i vores alle sammens hverdag. På DR P1 kan du høre hendes radiobrevkasse. Her sender lytterne spørgsmål til Jesus@dr.dk, og et skiftende præstepanel lytter med og forsøger, med baggrund i den kristne tænkning, at reflektere de grundlæggende og nogle gange vanskelige vilkår, spørgsmålene afspejler. Sognepræst Else Hviid er en del af panelet.
Lyt til Hvad ville Jesus have sagt

Forfatter Kristian Leth mener at Bibelen er verdens vigtigste bog. Hør ham læse og reflektere over de hellige skrifter
Lyt til Bibelen Leth fortalt

Og en om Folkekirken og arbejdsmiljø

Historier om dårligt arbejdsmiljø i Folkekirken har ført til en diskussion af, hvordan Folkekirken er organiseret. Lyt til Tidsånd her

Musik i ørerne

Elverhøj-overture. Lyt til Johan Sigvard Jensen her

Dietrich Buxtehude – La Capricciosa. Lyt til månedens album her

Snart vil du også kunne lytte til Kastelskirkens playliste på Spotify

Samtalekort

Kirken er åben alle dage mellem kl. 8 og 18.
Lige inden for døren finder du vores sæt med samtalekort, som I kan tage med. Hver sæt har fem kort og fem spørgsmål, som kan føre jeres samtale nye og spændende steder hen.